• אהבתם? שתפו!

קידום אתרים הוא תחום לא פשוט בכלל. אנשים נוטים לחשוב שקידום אתרי אינטרנט יכול להיעשות לבד בבית ובזמן הפנוי אך האמת היא שלעתים זה יכול להיות בזבוז זמן. אם מישהו ינסה לקדם את האתר שלו לבד הוא עלול לגלות ש…

      הוא צריך להשקיע יותר זמן.הוא לא יודע מספיק.הוא עושה טעויות.כל המאמצים שלו לא משתלמים.

 

אנשים שמקדמים לבד יוצאים מנקודת הנחה שאין צורך להוציא כסף על מקדמי אתרים כשיש מדריכים מעולים באינטרנט, וזה דומה לתליית מדף שאפשר לעשות לבד או להזמין איש מקצוע שיתלה עבורו את המדף. אז נכון שאפשר לתלות מדף לבד, אבל מה יקרה אם לא תליתם את המדף כמו שצריך? חבל שהמדף ייפול וכל מה שעליו יישבר.

גם בקידום אתרים יש סיכוי שלא תעשו זאת טוב והכל יישבר. קידום לקוי או קידום בשיטות ישנות עלולות לגרום לכך שכל הזמן שהשקעתם היה בזבוז ואף קידום לקוי עלול לגום לכך שהדומיין שלכם 'יישרף' וייענש על ידי גוגל. עונש כזה יכול להיות בלתי הפיך ויאלץ אתכם להעביר את האתר שלכם כתובת ולנסות לקדם מחדש.

אבל אני רוצה לחסוך כסף!

ובכן, כולנו רוצים לחסוך כסף אבל יש דברים שלא צריכים לחסוך בהם. גם מקדמי אתרים שמכירים את עולם הקידום טוב יותר מכולם ישקיעו בכל זאת בקידום ממומן פה ושם במנועי החיפוש וברשתות החברתיות. בגלל זה אם תחפשו בגוגל 'בניית אתרים' תגלו שמותגים ענקיים כמו Wix שלא באמת צריכים לעבוד קשה כדי לצבור לקוחות – מפרסמים בגוגל.

קידום אתרים הוא לא טכניקה אחת וקריאה של 10 מאמרים לא יעזרו לכם ללמוד את התורה כולה. אם אתם מנסים לעשות קידום לאתר שלכם 'מהצד' בזמנכם הפנוי וללא מאמץ אתם תגלו שאין פיתרון קסמים ושמקדמי אתרים שלומדים את התחום הזה בכל יום במשך כל שעות העבודה שלהם יצליחו להגיע להישגים שאתם לא תצליחו עם כמות ההשקעה המועטה שלכם.

בשביל להרוויח צריך לקחת סיכונים

נכון. לשלם למקדם אתרים מאות ואלפי שקלים זה סיכון די גדול, אבל בסופו של דבר אתה צריך לשאול את עצמך מה אתה מתכנן להרוויח והאם קידום נכון יכול בסופו של דבר לגרום לכך שתרוויח יותר מההוצאה שלך על קידום.

למשל, עסק המספק שירות מסוים שעלותו 3000 ש"ח יכול להשקיע 2000 ש"ח בחודש בהנחה שמספיק שלקוח אחד יגיע אליו באמצעות הקידום הזה, והוא כבר כיסה את ההוצאות של החודש + חצי מההוצאות של החודש הבא. זה יכול להיות כדור שלג נהדר כשהלקוחות מגיעים ואז אפשר להשקיע יותר ויותר כדי שיגיעו יותר לקוחות.

זה משתלם גם לעתיד

קחו בחשבון, שקידום אתרים הוא לא תחום של שלם וקבל. אמנם בקידום ממומן אתה משלם על פרסומת והיא מוצגת כל עוד אתה משלם, אך קידום אורגני, שהוא העבודה העיקרית של הקידום הדורשת מחקר, זמן ויצירתיות ימשיך להתקיים גם אם הפסקתם לשלם על קידום. קידום אורגני יכול להישאר כך שבועות רבים גם לאחר שהפסקתם להשקיע בקידום ולא נגעתם בו כלל. עם זאת, לא מומלץ לנטוש לגמרי את עבודת הקידום כי חשוב לזכור שהמתחרים שלכם כל הזמן מנסים לדחוף גם כן לתוצאות גבוהות יותר.

לסיכום

קידום אתר לבד יכול להיראות כמו משהו פשוט וזול, אבל בפועל הוא יהיה רק בזבוז זמן ולא תמצאו את עצמכם מובילים באף ביטוי חשוב ובמקרה החמור יותר תמצאו את עצמכם עושים נזק. קידום אתרים מקצועי יניב לכם תוצאות טובות בהשקעה כספית שמחזירה את עצמה בסופו של דבר. אמנם מדובר בלקיחת סיכונים, אבל אל תחשבו מה אתם יכולים להפסיד אלא מה אתם יכולים להרוויח!