• אהבתם? שתפו!

כאשר אנו מעוניינים להתחיל לשווק את העסק שלנו, טבעי שנתחיל במערכת הפרסום של פייסבוק, הרי מדובר במערכת המצליחה והגדולה ביותר בעולם. השאלה הגדולה פה היא, כמה כסף צריך להשקיע בפרסום הזה על מנת שהוא יהיה אפקטיבי?

אמנם מדובר בשאלה שיכולה להראות כפשוטה בהתחלה

אך כל משווק ותיק יודע שקשה לקבל תשובה אחידה וחד משמעית עליה. כדי לענות על השאלה הזו נצטרך להבין לפרטי פרטים את העסק והמוצר שאותו אנו מוכרים ואז נוכל להבין כמה כסף כדאי לנו להשקיע.

הדבר הראשון הוא שחשוב לדעת את המטרה המדוייקת של הפרסום. למטרות שונות יש שווי שונה כמו למשל שווי השגת לייקים לעמוד העסקי לא קרוב בכלל לשווי של השגת לקוח חדש לקורס שעולה 2,000 שקל.

אחרי שהגדרנו מהי המטרה שלנו

נצטרך להבין כמה כסף אנו מרוויחים ממנה. זאת אומרת שאם הצלחת הפרסום שלנו אומרת למשל שלקוח שילם לנו 500 שקל אז בהכרח שכל פרסום שעלה לנו פחות מ-500 שקל כדי להגיע אליו, הוא פרסום שיצר רווח.

כמובן שכדאי להתייחס לעובדה שיש לנו גם הוצאות על כל לקוח ולא רק הכנסות. אחרי שחישבנו את הרווח שלנו וכמה כסף שווה לנו להשקיע בכל לקוח יש לנו את המטרה האמיתית. זה בדיוק המפתח, ועכשיו נוצר לנו יעד פרסומי של להשיג לקוחות למשל ב-400 שקל.

כל שנותר כעת זה להקים פרסומות ולראות בכמה כסף אנו מצליחים להביא כל לקוח. יכול להיות שנראה שעולה לנו רק 100 שקל בממוצע להשיג לקוח חדש ואז נרצה לשים המון כסף על הפרסום שלנו, מכיוון שהוא מאד אפקטיבי. יכול להיות לעומת זאת שנראה שעולה לנו 600 שקלים להשיג לקוח, דבר ששם אותנו בהפסד של 100 שקלים ולכן נצטרך להפסיק או לבצע שינוי.

השינויים שאפשר לבצע תקפים ברמת התמונה והגרפיקה שבפרסומות שלנו, במסר ובטקסט שבפרסומות וכמובן בהגדרות הקהל המדוייק שאליו אנו מפרסמים. כל שינוי כזה יכול לגרור תוצאה שונה לגמרי ולכן בדרך כלל, אם נשנה את הדברים הללו אחד אחרי השני בסופו של דבר נגיע ליעד (כל עוד הוא ריאלי) ונצליח לפרסם בצורה שווה, זו למעשה הסיבה שהפרסום הממומן עובד וכל כך הרבה חברות משתמשות בו, הוא מאד משתלם.

אז עבור משווקים מכל הסוגים

אם יש לכם לקוח ששואל אתכם כמה עולה לפרסם בפייסבוק פשוט תשאלו אותו כמה הוא מרוויח על כל לקוח ותשבו עמו לבנות יעדים ומטרות לפרסום.

אם חוסר הוודאות הזה מאיים עליך באיזשהי צורה, דע שאפשר להגדיר פשוט מאד כמה מאות שקלים ל"נסיונות" וגם אם הניסיון לא יצליח, לא מדובר פה בהפסד מסיבי של כספים אלא פשוט נסיונות שבסופו של דבר יובילו אותך לאפיק שיווק מרכזי, עובד ומוצלח.

בשורה התחתונה אחד היתרונות המשמעותיים ביותר בתחום השיווק הדיגיטלי, הוא היכולת שלנו לבצע נסיונות עם יחסית מעט כסף, לבטל ולמחוק מה שלא עובד ולחזק ולשלם יותר רק על הדברים האפקטיביים. על פי המגמה העכשוית, יותר ויותר בעלי עסקים ישקיעו כסף וזמן רב בפרסום בפייסבוק. שיהיה המון בהצלחה!